روش های تقویت میتوکندری و افزایش انرژی :

1. از پروتئین با کیفیت مانند گوشت گاو تغذیه شده با علف و تخم مرغ های پرورش یافته در مرتع استفاده کنید.

هنگامی که غذاهای بد را کنار گذاشتید، در نهایت می توانید روی مصرف غذاهایی که عملکرد میتوکندری را افزایش می دهند تمرکز کنید. برخی از این مواد مغذی کلیدی شامل ال کارنیتین و کراتین هستند که هر دو برای تامین انرژی میتوکندری حیاتی هستند.

با افزودن گوشت گاو، گاومیش کوهان دار، تخم مرغ، مرغ، لوبیا، آجیل و دانه ها به رژیم غذایی خود می توانید مقدار زیادی از هر دو را دریافت کنید.9 تا از بهترین سالن های زیبایی تهران

2. از منابع امگا 3 و اسید آلفا لیپوئیک استفاده کنید.

به همین ترتیب، امگا 3 و اسید آلفا لیپوئیک عملکرد میتوکندری را با تقویت آنزیم های تنفسی بهبود می بخشند.

اسیدهای امگا 3 بیشتری را با ماهی قزل آلا صید شده وحشی، هالیبوت، ساردین و آنچوی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، یام، کلم بروکسل، هویج یا چغندر به عنوان منابع آلفا لیپوئیک اسید ترکیب کنید.

3. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان با رسوراترول مانند شکلات تلخ بخورید.

مولکول گیاهی آنتی اکسیدانی رسوراترول همچنین برای بهبود عملکرد میتوکندری شناخته شده است و انگور، شراب قرمز، شکلات تلخ و پسته را در صورت مصرف متعادل مفید می کند.زردچوبه بهترین درمان برای آرتریت

4. روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت داشته باشید.

ورزش بدنی بهترین راه برای افزایش دریافت اکسیژن است که برای چرخه کربس میتوکندری حیاتی است. از آنجایی که بدن شما انرژی بیشتری مصرف می کند، خود را مجبور می کند تا میتوکندری بیشتری تولید کند تا بتواند با این تقاضا پاسخ دهد. اگر انرژی مصرف نمی کنید یا اکسیژن خود را مصرف نمی کنید، بدن و میتوکندری های آن از خود راضی می شوند.

در طول هفته، تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی، تمرینات اصلی، کشش و تعادل را به کار ببرید. مهم نیست که سطح تناسب اندام شما چقدر است، همیشه از تنوع سود خواهید برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد